Ouders

Hoe ga ik te werk?

Intake gesprek
Tijdens dit gesprek stel ik u vragen over uw kind en leg ik aan u en aan uw kind uit wat MRT inhoud. Samen met u wordt de hulpvraag vastgesteld. Dit kan eventueel telefonisch. Ook kijken we samen of uw kind in een groepje aan de slag kan of liever 1 op 1 aan het werk gaat.

Onderzoek 
Tijdens het onderzoek, ook wel de screening genoemd. worden de motorische vaardigheden van het kind getest en beoordeeld. Hieruit blijkt of er sprake is van een motorische achterstand. De resultaten worden met u besproken. U ontvangt van dit onderzoek digitaal een verslag. De rapportage bevat ook doelen waarmee de school van uw kind aan de slag kan gaan. Tijdens het onderzoek kunt u bij uw kind blijven. De sfeer is ontspannen en er is geen prestatiedruk. 

Behandeling
In de 6-12 lessen (dit kan per kind verschillen) doen we oefeningen waarbij ik uitga van de motorische ontwikkelingsfase van het kind. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van verschillende materialen. Verder wordt aandacht besteed aan ruimtelijk inzicht, evenwicht, concentratie, spierkracht, reactiespelletjes, lichaamsbesef, logisch nadenken, geheugentraining en schrijfoefeningen. Na iedere les krijgt uw kind in een map huiswerk mee naar huis zodat u thuis ook kunt oefenen. Na afloop van de behandelperiode ontvangt u een eindverslag met de resulaten van de behandelingen met daarin eventueel een vervolgadvies.

Groepen
Omdat samen bewegen leuker is dan alleen, probeer ik in de praktijk kinderen in kleine groepjes te plaatsen. Maximaal 6 kinderen in een groepje. Zo heeft ieder kind voldoende tijd en aandacht. Mocht het voor u kind prettig zijn om 1 op 1 te werken dan is die mogelijkheid er ook.